zaterdag 3 maart 2012

doel # 71 kramen bij iemand

Van de week kreeg ik een app-je:  Wil je vrijdag komen kramen? 
Pas bevallen moeder, de kraamzorg is afgelopen en de pas bevallen vader moest toch een paar uurtjes werken.  Dus aan het einde van mijn vakantie had ik een wekker gezet. Mijn man en zoon in de kleren gestoken en zat ik voor het eerst sinds jaren weer eens op file tijd in de auto onderweg naar Amsterdam. Gelukkig was het vakantie en vrijdag en stond er dus geen file. 

De stralende vader stond al voor de deur te wachten om me binnen te laten en in bed trof ik de net zo hard stralende moeder aan.  
Tja en wat doe je dan als kraamhulp? 
Drinken aanbieden, 
verschonen
thee zetten en 
beschuitje smeren. 
En verder gewoon heel veel kletsen en luisteren. 
De kleine J was wel doorvoed en het was tijd voor douchen en kleding voor mijn vriendinnetje. Wat mag je dan... lekker knuffelen met de kleine man!

Toen kwam er een kink in de kabel, de moeder moest onverwacht even snel naar de huisarts en apotheek en omdat er haast achter zat en de kleine man goed doorvoed was, (en ze veel vertrouwen in mij heeft) vertrok ze zonder kleine J.. en daar zat ik ineens met een klein mannetje in mijn armen en de grote verantwoordelijkheid. 

Een schoon luiertje dan maar en de kleine J leek moe, dus met zijn duimpje in zijn mond, in zijn wieg. 
Lang leve de moderne tijd, want ik kreeg een app dat het uitliep en ik kon een foto van een slapende kleine J terug sturen. 

Toen de mama weer thuis kwam, heb ik de bordjes op tafel staan (en nog meer thee) en hebben we een boterhammetje gegeten en toen werd het alweer tijd voor een slokje voor de kleine J.
Zowel moeder als baby doorvoed en moe achtergelaten in bed en hopelijk konden ze ontspannen slapen... want met gebroken nachten pas na de bevalling, hebben zowel moeder als kind dat hard nodig! 

Dank jullie wel voor de ruimte die ik heb gekregen om even voor moeder en kleine J te zorgen. 

Ik een ervaring rijker even mijn gedachten op zijn plek laten zakken 
en de Dappermarkt even over lopen! 
In dit soort periodes zou ik graag veel dichter bij wonen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten