zaterdag 10 maart 2012

Robin helpt me aan doel # 20

Vanmorgen waren we op tijd op en zat ik met de kinderen te bespreken hoe de dag eruit zou zien. En zoals vaker, als mijn fantasie op is, vroeg ik aan hen: Wat zullen we vanavond koken.
Enthousiaster dan verwacht kwam er van Robin  :"Jamie in 30 minuten!!"
En op zo'n onvoorspelbare dag als vandaag zeg ik daar natuurlijk geen nee tegen..

Ik geef hem het kookboek en trek mezelf terug met een kopje koffie achter mijn laptop.
En daar zit mijn kleine chef, te bladeren in een kookboek, kijkend naar de plaatjes en hier en daar een woordje lezend. Mama dit moet het worden: dus ik lees met hem het menu, en het heerlijk uitziende toetje was toch iets te gezond met fruit.
Het is weer 10 minuten stil en toen wist hij het zeker:
Het werd Spaghetti met tonijn, salade en een chocolade room toetje!

Heel gedreven heeft hij een boodschappenlijstje gemaakt en zelfs boodschappen doen was heel gezellig! Mijn mannetje heeft niet vaak midden in de supermarkt zijn zelfgeschreven boodschappenlijst helemaal gelezen, vol geduld! Ik was er bijna van ontroerd!

Na een filmpje en wat schoolwerk, kwam papa thuis. Dus werd het tijd om snel binnen 40 minuten (want de 30 haal ik niet, zelfs niet met hulp van Robin) de maaltijd op tafel te gaan toveren. En zelfs met de tv nog aan, was Robin met geconcentreerd aan het helpen.


En we hebben heerlijk gegeten!!!

Met wat kleine aanpassingen gaat deze mee ons vaste programma in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten