zondag 11 maart 2012

doelen # 15 en/of # 16



Ik was al eens eerder, bijna bij de 5 kilometer rennen, maar ik ben afgehaakt. Ik heb ook toen met Evy van "start to run" opgebouwd en ik kon 4 keer 8 minuten lopen. Ik was al ver op weg naar kijken of ik het rondje kasteel zou durven nemen. En ik baalde dat er voor de snelweg niet al een brug over het water was, want dan zou ik toch dat Rondje kunnen maken. Maar eerst door langdurige gladheid en later door studiestress ben ik toen gestopt.

Ik liet mijzelf maanden geloven dat ik er geen tijd voor had, dat ik er de energie niet voor heb of dat het gewoon even niet kon omdat... tja waarom eigenlijk.

Op een besloten deel van het internet begonnen steeds meer mensen die ik ken toch met rennen. Ze spraken over de schaamte van het buiten lopen waar mensen je kunnen zien en de overige drempels, maar stuk voor stuk werden ze enthousiast bij de stappen die ze namen.
Maar de grootste drijfveer om nu toch de stoute (ren) schoenen aan te trekken was een berichtje van een buurvrouw: "Ja,ja, vanmorgen de hardloopschoentjes ondergebonden en les 1 met Evy gelopen : )...." waarop ik nog iets schreef van dat ik dan niet de enige gek in de buurt ben... Tja... dan moest ik ook maar weer eens zo gek zijn.

Vanmorgen was ik weer veel te vroeg wakker met een veel te vol hoofd en ik zag dat het licht werd. Het beste moment om te gaan lopen, want dan ziet niet de hele buurt mij vertrekken en met een rood hoofd terugkeren. Na al die tijd heb ik Evy les 1 er bij gepakt en het bleek nodig dat ik daar weer begon. Oeps...

Maar het bracht ook positieve dingen:

  • Ik merkte weer hoe lekker het zo buiten kan zijn.
  • Ik hoorde een specht!
  • Ik zag een veldje krokussen
  • En ik kwam verder dan ik dacht! 

Dus zo ben ik begonnen aan het werken voor de volgende doelen:

#15. Een rondje kasteel rennen zonder wandelpauze (= 7 km)
#16. Meedoen aan een loopwedstrijd (city run)

Lopen er nog "gekken" met me mee?

1 opmerking:

  1. Ik ben niet zo'n hardloper, maar ik wil eigenlijk deze zomer 3 km kunnen hardlopen om nog een poging te doen om mee te doen met de bootcamp op de sportschool... zie het somber in.

    Groetjes Jennn (figments.weblog.nl)

    BeantwoordenVerwijderen