donderdag 31 januari 2013

doel #11. Mijn praktijk assessment voltooien

 doel #11. Mijn praktijk assessment voltooien

Vandaag was het zover, ik was al voor 5 uur wakker, en ik had last van mijn zenuwen. Tot een uur of 6 heb ik nog liggen lezen en tegen half zeven ben ik eruit gegaan. Tijd om me klaar te maken voor een memorabele dag.

Op school werden al van alle kanten succes wensen toegeworpen en kreeg ik veel positieve aanmoediging. Velen zijn me voor gegaan!

Ik heb de kinderen aan het werk gezet, en toen begon het wachten.

Vlak voor negen, kwamen ze in de klas, mijn assessoren, Pim en Harriët. En daar begon de les.

Tijdens mijn les kwam ik al op punten die anders konden en anders hadden gemoeten, maar je kan niet terug. De kinderen werkten enthousiast en gedreven, het onderwerp sloot aan!

De les vloog voorbij, ik had nog een uur met ze door kunnen werken, maar ik moest afronden. Daarna wederom wachten. Eerst moest ik namelijk mezelf evalueren/reflecteren. Vervolgens kwamen de vragen van de assessoren. Ik legde precies de vinger op de zere plek, wat in mijn voordeel werkt. Als je zelf doorhebt wat anders moet, dan leer je ervan!

Daarna mocht ik weer weg, en gingen zij het verslag opstellen. De enige mededeling die ik heb gekregen was: je hoeft je geen zorgen te maken. Maar op zo'n moment geeft me dat niet voldoende vertrouwen om door te gaan. Ondertussen glippen collega's hun lokaal uit om te vragen hoe het ging... en ik wist nog steeds niets zeker.

Pas tegen 11 uur kwam het verlossende woord en kreeg ik de reflectie van de assessoren: een Ruim Voldoende!

Het mooiste uit het verslag is: Je bent trots dat je juf mag zijn!

Dit was mijn grootste hobbel in het afstudeer proces, op wat formaliteiten na ben ik nu klaar!

Ik heb daarna afscheid genomen in mijn klas en heb met een warm gevoel mijn stage afgesloten! Toen het bericht kwam dat ik geslaagd was, ontstond er een spontaan applaus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten