donderdag 28 februari 2013

Vooruit kijken

Ik heb mijn eigen klas! Samen met een collega, deel ik een kleutergroep tot de zomer. Ik ga 3 dagen voor die klas werken en zij 2, waardoor de hoofdverantwoordelijkheid op mijn schouders gaat komen.
Wat een eer! Ik ben net 2 dagen in het bezit van een diploma, maar ook beangstigend, ga ik het allemaal goed doen. Maar ik heb het vertrouwen, ik ga het goed doen!

Ik werd vanmorgen uit bed gebeld door de flex-pool. Of ik adhoc naar een school kon en ik heb "Nee" gezegd. En ik heb de hele dag al moeite met wakker worden en op gang komen. De afgelopen dagen hadden veel van me gevraagd en ik had even een time-out nodig. Even terug naar Niets doen, haken en TLC kijken. En onder de oppervlakte, terwijl ik me er nauwelijks van bewust ben draaide mijn radars overuren.

Het zal wel een hele inspanning zijn 3 dagen voor de klas en eigenlijk zou ik daarnaast nog 1 of 2 dagen ander werk moeten doen om mijn leven goed te kunnen leiden. Ineens bedacht ik me hoe ik dat beter in zou kunnen vullen, ik dacht weer buiten het boekje en geloof dat ik het juiste idee gevonden heb voor mij en mijn gezin.

Ik heb actie ondernomen en ik ga het eens voorleggen onder het genot van een kopje koffie.

Ik kan met recht zeggen: ik sta stil bij mijn werkende leven.
Doel #14. Stilstaan bij mijn werkende leven

1 opmerking: