dinsdag 26 februari 2013

Afstuderen

Ik heb eindelijk gedaan, waar ik al sinds 1995 aan gewerkt heb
doel #13. Afstuderen.

Ik kan me herinneren dat ik als klein meisje in de derde klas juf wilde worden. Ik maakte boekjes voor de juf met opgaven!
Op de Havo had ik een scheikunde leraar die wel wilde dat ik bij hem VWO ging doen, maar omdat ik het onderwijs in zou gaan, had hij er vrede mee dat ik met enkel mijn Havo van school ging.

Ik haalde met ups en downs mijn propedeuse en daarna was mijn koek even op. Ik had niet de energie en de motivatie om door te zetten. Ik haakte af en vond mijn roeping in het welzijnswerk en kinderopvang. Ik ging leven en vulde mijn leven met kinderen, en uiteindelijk die van mijzelf.

De kinderopvang veranderde en ik ook. Op het moment dat ik Robin naar school bracht, voelde ik het kriebelen. Oh Ja, dit vond ik leuk! Ik koos heel bewust om eerst met mijn gezin naar Zuidelijk Afrika af te reizen en Riejanne de kans te geven om net als haar broer, 2 jaar "didi" te genieten.

En daar was het moment dat ik startte met mijn deeltijdstudie. 2 avonden naar school en eerst 1, later 2 dagen stage per week. Veel goede momenten, leerzame momenten, maar ook confronterende en moeilijke momenten.

Het was een lange weg, maar ik ben er gekomen... en ik was daar niet gekomen, zonder de mensen om me heen...
Vandaag was het moment daar, met mensen om mij heen, om het getuigschrift te ondertekenen.

Ik kreeg onder het genot van een drankje, een persoonlijke speech van mijn Tutor Pim en met aanloop van diverse docenten een gezellig samen zijn, met als kers op de taart: de handtekening!

Ik mag mezelf nu Bachelor of Education noemen

Een bijzondere dag:
Waarbij ik ook nog even mensen ontmoette, die ik graag zie, maar op onverwachte plaatsen en positieve gebeurtenissen, maar dat is niet aan mij om op het web uit te pluizen.

1 opmerking:

  1. En nu is het echt! Gefeliciteerd juf Eva!

    Liefs, Roos (en de boys)

    BeantwoordenVerwijderen