donderdag 14 februari 2013

massage

Ik stelde mezelf het doel: #91. Een professionele massage krijgen.
Ik had het nooit gedaan en wilde die ervaring graag opdoen.

Vlak daarna was ik jarig en kreeg ik van mijn beste vriendin een bon, voor een professionele massage, door een masseuse aan huis!

Ik keek er naar uit, maar gunde mezelf als beloning voor het afstuderen, ik wilde er ten volle van genieten en tijdens mijn studie twijfelde ik daaraan. Daarna is het verhaal bekend: ik raakte van mijn pad en verstrikt in mijn emoties en in mijn verplichtingen.

Vele maanden later, toen ik het pad van mijn toekomst weer gevonden had, besefte ik dat ik het aanbod nog had liggen. In alle drukte vergat ik een afspraak te plannen, tot het moment dat ik alleen op de bank zat met een leeg hoofd! Ik kon haken, tv kijken en lezen! Iets wat ik vele maanden niet als hoofdactiviteit had gezien, maar als bijzaak, om mijn hoofd stil te krijgen.

Het plannen van een datum werd niet makkelijk. De agenda van de masseuse zat vrij vol, ze is een veelzijdige dame. Maar vandaag was het eindelijk zover.

Ik stond op met een lach: ook omdat ik nog niet stond en mijn bed dubbel bezet was door de kinderen. Mijn oudste had al heerlijk in mijn bed geslapen, want papa was er niet.

De kinderen naar school en ik mocht voorlezen aan een groepje kruimels uit mijn jongste haar klas. Iets waar ik ook al van kan genieten. Enthousiaste kinderen, leuk boek en veel interactiviteit.

Ik had er al een ochtend opzitten toen ik thuis kwam en ik me klaar ging maken voor de massage. Lekker muziekje aan, ramen dicht, verwarming aan en de gordijnen dicht. En daar kwam de sprankelende masseuse binnen met haar spullen. Ze had alles mee!

85 minuten later, was mijn hele lijf gemasseerd en ik helemaal dromerig. Met een kop muntthee heb ik nog lang na zitten dromen op de bank, voor de woorden kwamen om dit stuk te schrijven.
En nu veranderd onze wereld, weer in een witte wereld, terwijl het in mijn lijf gloeit van licht...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten