donderdag 9 februari 2012

#52. Getuigen bij een bruiloft

Vandaag was de dag waar ik al weken naar uit keek... mijn beste vriendinnenzussie ging trouwen en ik mocht mijn doel #52 halen, door voor haar en haar aanstaande te getuigen.

De dag begon al vroeg, ik was namelijk gevraagd of ik wilde helpen met haar haar. Met de kou zou het los veranderen in een pluizen bos en hoe dol we ook zijn op haar krullen, vast was een beter idee. Gelijk had ik aangeboden dat ik hun dan wel even zou rijden naar het stadsdeel, aangezien de bruid een mooie zwangere buik heeft.
Wij hadden die nacht al overnacht bij mijn schoonouders, zodat we niet in de file van Almere naar Amsterdam hoefden te rijden. Mijn hele gezin lag nog diep te slapen, toen ik al in een dames outfit naar haar huis reed.
Ik heb nog nooit zo'n ontspannen bruidspaar gezien. Op het gemak nog even een kopje thee gedronken en de haren in een kunstige vlecht gedraaid. En op het moment dat iedereen al aan het verzamelen was bij de stadsdeel, zijn wij voorzichtig naar de versierde auto vertrokken om ons bij de mensen die van hen houden te voegen.
Het was zo vroeg in de morgen omdat het een gratis huwelijk was, maar dat maakt het huwelijk niet minder waardevol. Daarin tegen had de ambtenaar er een flink tempo in. In een rap tempo deed ze haar verhaal en was het tijd voor het sluiten van het huwelijk. Met toch een traan in de ogen zeiden ze "Ja" tegen elkaar en beloofden elkaar iets, waarvan we het grootste deel maar zelf op een moment moesten gaan lezen in het wetboek.

Zo kwam het dat we net na 10:00 in de ochtend al met een glas champagne konden proosten op het bruidspaar.
Het voordeel was, dat tegen de tijd dat we weer met de auto op stap moesten de alcohol al lang weer verdwenen is en de kinderen bere gezellig  hebben meegedaan aan het feestje. Zo zaten de meisjes al eerste met een glaasje (kinder) champagne op de bank als volleerde drinkers. En mopperde een klein mannetje heerlijk door de toch ietwat saaie speech heen.. (want ik ken boeken vol bijzondere herinneringen aan mijn vriendinnenzussie, met een lach en een traan)

Dank je wel voor het behalen van mijn doel!

1 opmerking:

  1. ben je me net voor!! ook ik heb vandaag mijn doel gehaald. T was een mooi feesie!

    BeantwoordenVerwijderen