zaterdag 25 augustus 2012

van wanorde naar administratie

Vandaag ben ik met mijn vader bezig geweest aan de administratie, Een van de dingen die we concreet aan zouden pakken is de kinderopvang-toeslag over 2011 opsturen. Aangezien we die papieren wel tegen kwamen maar het toeslag-formulier niet. Hebben we besloten de 2 dozen vol administratie uit te zoeken.

Dan krijg je daarna zo'n domino effect, want omdat we papieren tegen kwamen van de energie, keken we het mapje energie door en konden we een aantal verouderde papieren weg doen. Het zelfde geldt voor ziektekosten en belastingen. Ik had keurig de hele administratie vanaf 2000 in mijn lade.

Vanaf het moment dat ik ben gaan studeren, is mijn administratie ernstig versloft.. Ik heb niets weggedaan, wat belangrijk is, maar het was een wanorde...

Uiteindelijk hebben we de administratie van meer dan 2 dozen, want er lagen ook nog stapeltjes en bergjes op mijn bureau, terug gebracht naar een lade vol mapjes (waarvan ik er nog wel ooit een paar na moet lopen, maar dat is geen noodzaak) en een klein stapeltje lopende zaakjes.
Wat heb ik voltooit:
Ik heb de papieren opgestuurd naar de belastingdienst, over de kinderopvangtoeslag 2011
Ik heb de papieren in orde gemaakt voor de aanvraag van de WW
Ik heb een formulier ingevuld voor een van mijn pensioenfondsen
We hebben alle rekeningafschriften van de spaarrekeningen van de kinderen uit de envelop gehaald en op volgorde gelegd.
en ik heb 2 zakken vol papier weggedaan, waaronder afschriften van voor 2007, die bij mijn vader in de papierversnipperaar gaan.

Welke doelen heb ik hiermee behaald:
#35. Administratie op orde maken
#37. Kinderopvang toeslag opsturen naar de belastingdienst 2011

Ik zou mezelf trots moeten voelen... tja, dat is moeilijk... en eigenlijk zou ik nu energie moeten hebben om de rest van de chaos eens aan te pakken, maar ja... die heb ik niet.

Dank je wel lieve papa!
Zonder jou had ik nu nog in de chaos verkeerd!

1 opmerking: