woensdag 8 mei 2013

Net als in een tv programma...?

Ik kreeg een appje: "Vanavond grote verbouwing"

Toen wist ik dat de kast gebracht zou worden.
Een hele uitdaging, want dat zou inhouden dat een berg spullen verplaatst moet worden en dat er een hele hoop ging gebeuren. Ik verwachtte nachtwerk.

Mijn schoonvader had deze kast op een moment op de kop getikt met de gedachte dat deze goed is voor ons. In een bepaalde manier had hij gelijk, maar ik vind het moeilijk om geen vrije keuze te krijgen. Ik voelde    me voor het blok gezet en heb alles in de wacht gezet. Ik heb mezelf de ruimte gegeven om na te denken en af te wegen wat ik wil. Op een moment gaf ik groen licht ...
Ik had mijn eten net achter de kiezen, toen er een auto met aanhanger stopte en ik niet 2 maar 5 mensen uit zag stappen! Oom Peter had zijn zoons meegenomen ivm het tillen.
Ik kreeg het gevoel dat ik in "verbouw mijn huis" beland was. In No-time waren de planken leeg, was de kar leeg geruimd en de inhoud in mijn keuken gezet, de piano op een hondje en voor ik kon knipperen was het ophangsysteem van de muur.
Toen ik mijn 2 beste vriendinnen appte dat ik 5 verbouwers in mijn woonkamer had, vroegen ze beide naar het "Buurman en Buurman" gehalte, en waren ze Aajetoo aan het roepen. Zij wisten alleen niet dat dit de categorie "echte huizenbouwers" was.
Nog geen 3 uur later stond er een woonkamer-hoge kast! Het was nog even spannend, of het wel kon lukken, aangezien de kast maar enkele centimeters kleiner is dan de woonkamer. Zelfs de plafond lamp heb ik er af moeten halen, om het plaatsen mogelijk te maken
Wat je enkel niet ziet, bij "verbouw mijn huis" is dat je toch zelf alle spullen moet uitzoeken en een nieuw plekje moet geven. Daar ben ik een groot deel van de dag mee zoet geweest!
#30. Kastenwanden maken in de woonkamer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten