dinsdag 21 mei 2013

Brood

Ik had het al een aantal keer aangeboden,aan verschillende juffen. Ik wil wel een workshop geven, ik heb veel talenten. Maar nooit kwamen ze er uit zichzelf op terug. Zelfs met het circusthema werd ik niet gevraagd... hoeveel circusdagen heb ik gedaan... ik kan ze niet meer tellen! 

 Nu kwam er een brief van de juffen over het nieuwe thema: restaurant en koken. Na het aanleveren van kook en bak spullen, bedacht ik dat best een workshop kon geven over broodbakken. Ik heb natuurlijk meer dan 100 volkoren broden gebakken in de afgelopen jaren. 
Dit maal werd het aanbod enthousiast ontvangen! 

Zo maakte ik op maandagochtend vroeg vast een deeg, dat kon rijzen en nam ik spullen mee voor nog 2 broden. 

Na het bespreken van moederdag en de vakantie, nam ik de halve klas (want je kan toch wel wat aan hé *knipoog* ) mee naar de naastgelegen klas, om na het verhaal van "het rode kippetje" "haar" recept te volgen, met de hulp van alle kinderen.
 
"Al spoedig rook het verrukkelijk naar vers gebakken brood. 'Wie helpt me het brood op te eten?'vroeg het rode kippetje." 

Deze school heeft gewoon 2 ovens in een bovenruimte en al bij de trap liep het water me in de mond. En aan het einde van de ochtend was het tijd om het afgekoelde brood te proeven. 

 #70. Op de school van de kinderen een workshop geven 

Een leuke bijkomstigheid, de juf van de andere klas vond het zo leuk en vroeg of ik het ook met haar klas wilde doen... en toen kon ik niet weigeren. Voornamelijk omdat ik vind dat je jonge kinderen veel van dit soort onderwijs moet bieden. Ik besef dat je dit, als juf in het huidige financiële milieu, niet zonder ouders voor elkaar krijgt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten