zondag 27 mei 2012

doel #44. De tuin opnieuw inrichten

Ik heb een week vakantie, en elke dag een doelletje voor mijzelf en gisteren had ik voor mijzelf als doel om te tuin op te ruimen. Budget voor tuin verbouwen is er nu niet, maar het was zo'n chaos dat ik niet eens in de tuin wilde zitten.

Allereerst ben ik begonnen met een border leeg plukken. Er stond zoveel onkruid in de tuin, dat ik niet eens gezien had dat een van mijn rozen een bloem had. Een hele speciekuip vol onkruid heb ik eruit geplukt. De zijkant van de tuin werd leger, maar daar werd zichtbaar dat de verzakking in het terras wel groter werd. Ik heb manlief toen overgehaald om daar toch maar even wat aan te doen. Samen met de kinderen zijn we eraan begonnen. Tegen de tijd dat we van huis moesten lag het meeste er weer in, maar het paste net niet!!
Vandaag is het terras dus opnieuw open gegaan voor een nieuwe poging.

Daarna zijn we naar Schiphol vertrokken met de kinderen, om daar met opa en oma familie uit Canada op te halen. Wat was de airco heerlijk! Het is altijd een feestje om mensen op te mogen halen. Aansluitend tompoezen eten en lunchen.

En als ik in de hoofdstad ben, dan wil ik graag alles machten. Mijn vriendinnetje gaf aan dat ze met haar man en mannetje bij brouwerij het IJ zouden zitten, dus kon ik het niet laten om ook even voor een IJ-witje te gaan en natuurlijk even knuffelen met de kleine man... Mijn kanjertjes waren niet bij heb weg te slaan! Ze voelen zich echt familie van dit mooie mannetje en dat geeft mij een warm gevoel. Helemaal als ik later een app-je krijg waarin mijn vriendinnetje aangeeft dat haar man zich ook echt oom over mijn kinderen voelt! Dat zijn dingen die je niet kan dwingen, maar die soms groeien.

Manlief is opnieuw aan het straten gegaan.. en nu paste het wel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten