zaterdag 28 januari 2012

weersverwachting

Het leven is geen stabiel weertje bij ons, hier is het onweer met bliksem of heftige regen en zo af en toe heerlijke zonneschijn. Maar het grootste deel van de tijd wandel ik in een waterig zonnetje met af en toe een wolk. Afgelopen week was het meteorologische wanhoop... er stond iets in de sterren waar ik niet op voorbereid was.
Eerst: ik heb een aanstelling aangeboden gekregen voor 3 dagen die ik met mijn 2 lio dagen goed kan combineren en die ook positief is voor mijn studie.Ik kan er verder niet teveel over uitweiden want nog niet alles is rond. Stond het in mijn sterren geschreven?

Maar de dagen ervoor had ik stage bezoeken en een bezoek aan Fornhese met mijn zoon, wat mij verre van gelukkig maakte.. Ik was overigens heel trots op mijn zoon, die heel goed ging verwoorden hoe hij zijn leven en zijn problemen zag, maar ik vond het heel confronterend hoe hij zijn leven beschrijft. Wel is snel duidelijk welke stappen zij voor hem zien, want dat hij bijzonder is, zagen ze snel genoeg en ze gaan ons helpen! Wat kan je je dan voelen schommelen tussen stortregens en zon. 

Maar samengevat: misschien kan ik punt 14 eerder gaan beoordelen dan wat ik verwachtte. 

Van de week toen de kinderen niet thuis zouden eten, heb ik voor ons een eenvoudig maar smakelijk vegetarische hap gemaakt: 
Rijst, met 2 soorten groente en gebakken brie... Jammi! 
Punt 19 is daarmee van kleur verschoten! 
Ik bak trouwens nog geregeld  volkoren broden, die rapporteer ik niet dagelijks... dan wordt het eentonig, wel ben ik nu op zoek naar een broodblik van een half brood. 

Vanmorgen kon ik moeilijk wakker worden, na dagenlang vroeg op  moeten, vind ik het extra lastig om op gang te komen, terwijl ik hard aan de studie moet. En nu we de werkelijke weersverwachtingen hoorde, twijfel ik komende dagen aan de haalbaarheid. Er is sneeuw op komst en sneeuw in mijn hoofd zorgt voor mist voor de ogen en donder in het voorhoofd... hopelijk blijft het hoge druk gebied in mijn maag uit. Toch zijn we eerst even op stap gegaan en heb ik na een bezoek aan een goede vriend ook nog bij de koopjes Hema een paar nuttige fijne dingen gescoord! Wat kan je soms blij zijn met een koopje!
De kinderen zitten voor een van mijn favoriete films: Aladdin! en ik ga zo lekker kip Tandori maken, waar zoonlief fan van is! Artis de Partis heeft het naar zijn zin in het ISS  en mijn geluk is weer groot! 

1 opmerking: