dinsdag 30 juli 2013

5 dagen suikerloos

Het was even wennen en nog heb ik ups en downs van suiker.
De voornaamste afkickverschijnselen zijn een continue trek, dorst, futloosheid en af  en aan een lichte hoofdpijn. Die hoofdpijn kan ook andere oorzaken hebben, maar dat is niet duidelijk.

Het is gelukkig zomer en er is veel zoet fruit om mijn lekkere trek te stillen.

Wat zijn mijn valkuilen?
Zonder gedachten voor de kinderen iets zoets pakken en een hap nemen of mijn vingers aflikken.
Eind van de dag grijpen naar een glas limonade, of omdat dat niet kan meer koffie gaan drinken.
Genoeg blijven drinken

Eigenlijk valt het dus eigenlijk best mee, het is een keuze, die waarschijnlijk lijkt op stoppen met roken.

Wat zijn mijn voordelen tot nu toe?
Ik ben wat gewicht kwijt. Ik weet niet precies hoeveel, en zolang mijn BMI niet serieus de goede kant op gaat is het niet belangrijk. Al werk ik hiermee ook aan doel #18. Een gezonde bmi behalen.
Om in een gezondere BMI te komen moet ik 10 kilo kwijt

Het moeilijkste heb ik het dus als ik met de kinderen op stap ben en zij een ijsje of iets lekkers verdienen en als ik klaar ben met thee en water.

In de tussentijd ben ik dus al bijna klaar met doel #33. Een week geen suiker eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten