donderdag 26 juli 2012

zomerdoelen


#15. Een rondje kasteel rennen zonder wandelpauze (= 7 km) (opnieuw begonnen met Evy 22 juni 2012)
#16. Meedoen aan een loopwedstrijd (city run/gaasperplasrun)
Inmiddels ben ik 10 lessen onderweg met Evy. Het valt me niet mee alle keren, eigenlijk loop ik nog steeds het liefste in de motregen. Ik moet mezelf nog elke keer dwingen om te gaan rennen, want het is nog geen fijn gevoel. Ik houd nu wel bij via een app-je hoeveel ik loop, hoe hard ik loop en hoe ik gelopen ben en daarmee heb ik wel tastbaar voor mijzelf, waarvoor ik het doe.

Bij het zwembad raakt ik aan de praat, met iemand, en dat was wel motiverend voor mij. We hadden het over lopen, rond het kasteel, en over wedstrijden lopen. Ik kreeg hier en daar wat tips, maar het was ook eerlijk en sterk. Ik voel me gesteund in het rennen...
 
#19. 50 keer vegetarisch eten 3/50
#22. 10 keer uit Jamie’s Italie koken 2/10
Ik had op de markt een zak tomaten gekocht en daarmee heb ik een heerlijke verse tomatensaus gemaakt. Op internet was ik even gaan kijken hoe je verse tomatensaus kan maken en ik kwam natuurlijk op Jamie terecht! Verse tomatensaus, lekkere tomatensalade en pasta, de kinderen hebben ervan gesmuld. Een klein beetje tonijn erbij was ook wel erg lekker, maar dan was het niet echt vegetarisch meer...


#54. 10 boeken lezen 0/10
Op weg naar Artis, voor een Artisdinsdagmiddag met mijn beste vriendinnetje en onze kinderen. In de auto bedacht ik me, dat zij misschien nog een leuke titel voor mij wist. Ik ben er echt zo uit, het lezen van wat je gelezen zou moeten hebben. In Artis, heeft zij me het boek overgedragen, nu moet ik mezelf nog dwingen om te starten met lezen... want ik kan me niet herinneren wanneer ik echt een boek heb gelezen... Hij ligt hier naast me: "Joe Speedboot" door Tommy Wieringa.

#100 Op de fiets een paar dagen weg
Ik had zo graag op fietsvakantie willen gaan met de kinderen, maar dat is nu nog teveel gevraagd. Maar deze dagen probeer ik Robin en mezelf wel uit te dagen met de fiets. Eerst was naar de supermarkt voor Robin al te ver.. De kemphaan was in de loop van het voorjaar, met veel motiverende praat ineens haalbaar en nu.. ben ik trots! Zonder gemopper is hij mee gaan fietsen, hij wist niet hoe ver en hij wist alleen dat hij het leuk zou gaan vinden, waar we naar toe gingen. En het was een leuk stuk, helemaal naar Almere Hout om daar in een zwembad van ouders van een vriendin te plonzen. En dan weer zonder mopperen naar huis!!
En 3 dagen later, weer!
Dus eigenlijk als ik het doel anders vertaal, dan heb ik het gehaald. Op de fiets weg, hoef ik niet te vertalen als fietsvakantie... maar als een paar keer met de fiets op stap een eind fietsen om iets leuks te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten