maandag 3 februari 2014

Zand

Soms lijkt het me door de vingers te glippen

De tijd
Mijn meisje wordt zo snel nu groot en zelfstandig
Mijn jongen die nu al richting puberteit begint te gaan
De zomer was ineens veranderd in herfst en nu alweer dik midden in de winter, gelukkig volgt de lente. Al vrees ik dat het onverwacht ineens lang kan duren, net als afgelopen jaar.
Week na week vliegt weg, waardoor de maanden elkaar in een snel tempo opvolgen.
Bij mijn doelen sta ik niet stil, daarvoor gaat de tijd te snel

de grip
Grip op het tastbare in mijn huis en mijn leven
Maar zeker ook op het ongrijpbare
Het moment
Dat ene ogenblik
Iets van geluk
Een stukje kracht
De glimp van wat had kunnen zijn

en
De energie
Die je krijgt van leuke dingen
Uit de liefde
Van de vriendschap
Door het geluk
Met het bezig zijn

Maar gelukkig behoud ik tot nu toe mijn verstand waarmee ik besef
Wat vriendschap me geeft
Wat de tijd me zal bieden in het voorbij gaan
Dat de momenten toch weer zullen stralen
En elke nieuwe dag een nieuwe kans

maar... voor het dag wordt, zal het eerst nacht zijn.



als jij het niet meer weet 
in het donker van je hoofd 
ze laten weinig heel 
van waar je in gelooft 
hoe de tijd ook raast 
we moeten erdoorheen 
als jij het niet meer weet 
je bent niet alleen 


Hou me vast - Huub van der Lubbe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten