zaterdag 30 november 2013

long time no see

Afgelopen weken heb ik weinig van mijzelf laten horen. Naast dat werken veel tijd en energie kost, zijn er nogal wat dingen gaande in het gezin, waardoor ik moeite houdt met het bewaken van mijn grenzen.
Ik ben bewust bezig met mijn grenzen en zeg regelmatig "nee" maar alsnog is het makkelijk om er overheen te gaan. Vooral als het om het welzijn van de kinderen gaat.
Mijn lijf roept dus al weer regelmatig tot stop, door middel van Migraine of verkoudheid.
Vooral in mijn hoofd is het door alle veranderingen druk... en dan is het enige wat werkt.... rust...

Ondertussen ben ik wel met doelen bezig. Ik bak regelmatig met heerlijke appeltjes uit de moestuin van de buren zandkoek van Jamie Oliver met appeltjes erop. Ik kook wekelijks wel een keertje vegahap

Verder heb ik een eerste diner voor belangrijke mensen geplant.

Om wel mijn rust af te dwingen of te pakken, haak ik weer meer, lees ik boeken uit de bieb of als e-boek op mijn foon... Sinds de 50 tinten is er een heel scala aan vrouwvriendelijke boeken boven komen drijven, waarvan maar een deel echt leuk is. Dat is wel makkelijk met de bieb... niet leuk is meteen weer terug, wel terug is de rest van een serie reserveren.

maar een echte stap in mijn herstel zou eigenlijk zijn: hardlopen... misschien moet ik maar eens wat maatjes gaan vinden voor een vast rondje hobbelen door het groen... morgen gelijk maar voorstellen aan een vriendin...

1 opmerking: