zaterdag 22 september 2012

Zaterdag

En dan word ik wakker, op zaterdag morgen. De week is weer onvoorstelbaar snel voorbij gevlogen, maar ik heb deze toch wel weer met een redelijk goed gevoel af kunnen sluiten. Ik heb de week dan ook afgesloten met een glaasje wijn en goede gesprekken, zeer waardevol.
Zoals: "Is andere mensen willen helpen eigenlijk een egoïstische keuze" en "Is elk huwelijk tegen geld-problemen bestand?" en dan weet je soms gewoon dat het goed is.

En dan komt de volgende vraag om de hoek: "Ga ik rennen?" en ik heb de week positief afgesloten, dus durf ik mijn weekend ook met een uitdaging te beginnen
Meer dan 10 stappen terug, maar toch, ik heb gelopen en dat werkt toch enorm mindfull, een meditatie op niveau.
Ik ruik de herfst in de lucht (de herfst ruikt naar paddenstoelen, of ruiken paddenstoelen naar de herfst)
Ik voel de zon op mijn rug, die nog enorm haar best doet de wereld warm te maken
Ik adem en ik voel mijn longen vullen met lucht en ik bedenk elke keer weer: wat vind ik buiten zijn lekker, maar waarom is de drempel dan zo hoog?

Ik hoop toch echt als mijn scriptie af is, dat ik mijn laptop wat makkelijker los kan laten. Terwijl ik de meeste uren niet eens actief aan mijn scriptie werk.. maar dat is een ander gevecht!

Vol met goede gedachten , start ik dit weekend. Over 2 uurtjes zijn mijn kinderen alweer hier, de rust was welkom, maar ik ben blij als ik ze even mee kan nemen... de natuur in?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten