dinsdag 17 april 2012

de kappersopleiding

Al weken lang was ik mijn haar zat! En niet zo'n klein beetje ook.
Ik had al reeks een oproep geplaatst, op face book.

Maar niemand durfde het serieus aan..

Dus op een avond ben ik op marktplaats gaan kijken of er ergens modellen gezocht worden om te knippen en al snel kwam ik bij een kappersopleiding hier in Almere terecht. Ik heb hen gemaild, met mijn verhaal en al snel werd er duidelijk dat er op 16 april om 19:00 plek was.

Ik wist natuurlijk absoluut niet hoe het zou gaan, alleen dat ze bob gingen knippen. Ach.. mijn haar zat me zo in de weg dat het me niet eens meer uitmaakt wat ze knippen als ze maar knippen!

Ik werd gekoppeld aan Alfred, een kale man, van 47, die dit op zijn 101-doelen lijst had staan! Het was zijn 3e les en hij vond het eng en is erg perfectionistisch.
2,5 uur later met een beetje hulp van de docenten, liep ik het pand weer uit met een korter kapsel.. het was me niet eens te kort en hij vond het al zo eng dat er zoveel af mocht!
Ze föhnen aan het einde van zo'n les de haar stijl, zodat ze goed kunnen laten zien op de foto wat ze geknipt hebben. Morgen ben ik wel blij als ik mijn eigen krul er ook nog weer in heb. Maar ik krijg wel goede reacties!








1 opmerking:

  1. Jeetje Eva, wat heb je een ander gezicht met stijl haar! Ik ben benieuwd hoe het dan nu weer is met je krul erin...
    En wat grappig dat die Alfred ook met een 101-doelen lijst bezig is!

    BeantwoordenVerwijderen